16. toukokuuta 2014

103

No nyt niitä kirjeitä! Eksyipä mukaan muutama postikorttikin, mutta väliäkös tuolla. Olin muuten ennen aina tosi laiska vastaamaan kirjeisiin ja mulle sellainen normaalitahti kirjoitella takaisin oli tyyliin viikkojen päästä siitä kun olin saanut kirjeen, mutta nykyään vastaan yleensä samana päivänä tai heti seuraavana kirjeen saatuani :-)
 photo _MG_4824_zpsa53199ab.jpg photo _MG_4834_zpsec0bca71.jpg photo _MG_4832_zps9e87a836.jpg
Ihana pinkki kirje tuli Lauralta Belgiasta ja hänelle lähti takaisin Muumi-teemainen kirje. En tiedä meneekö tämä minun Muumifanaattisuus jo ihan liiallisuuksiin, mutta haluaisin tunkea jotain Muumi-aiheista kaikkiin lähettämiini posteihin.. photo _MG_4849_zpsf4968ff8.jpg
Kirje Hiljalta Englannista! Mukana oli karkkia, joista osan kerkesinkin jo sydä ennen kuvan ottamista, hups.. Muistan, että joskus lapsuudessani tommosia jauhekarkkeja ois saanut jostain lähikioskiltakin, mutta nyt en oo enää vuosiin nähnyt sellaisia. photo _MG_4859_zps107207fa.jpgVastauskirje Hiljalle. Mukaan laitoin Muumi-juttuja ja kiiltokuvia. photo _MG_4855_zpsa2111cfe.jpgPiristyspostia Riikalle Rovaniemelle. Laitoin mukaan itse tekemäni kortin ja hamoista tehdyn Super Mario -sienen :-) Laitoin muuten ekaa kertaa kirjeen tuollaiseen muovikuoreen, tuli ihan hauskan näköinen. Oisin tietty voinut korsitella sitä vähän enemmänkin.. photo _MG_5070_zpsd304e233.jpg
Ihana Hello Kitty -kirje Essiltä! photo _MG_5075_zpsd9ba2797.jpg
Sain viimein vastauksen Liettuasta Mindaugasilta, vaikken itseasiassa sellaista odottanutkaan. Sain siis häneltä silloin maaliskuussa Postcrossing-kortin mukana tosi paljon postimerkkejä omiin kokoelmiini ja laitoin hänelle melkein heti kiitokseksi useamman postimerkin omasta kokoelmastani ja yhden kortinkin. Luulin, että kirje ei koskaan mennyt perille kun hänestä ei kuulunut mitään ja olin tosi ärsyyntynytkin, koska ajattelin että no sinne meni tyyliin puolet siitä kokoelmasta mikä mulla silloin oli. Nyt sitten ylläettäen sainkin vastauksen. Hän toivoo että jatkaisimme kirjoittelua, mutta harmillisesti mulla on vähän sellainen tunne, että me ei olla tarpeeksi samalla aallonpituudella, että mulla riittäisi mielenkiintoa jatkaa kirjoittelua. On vaan niin hankala sanoa ei :-( Mutta kyllä tottakai minä nytten ainakin tähän kirjeeseen vastaan. photo _MG_5073_zpsb532d772.jpgPostcrossing-kortti Gabielta Hong Kongista. Minusta tuo kortti oli aivan mahtava, siinä on kyllä vuoristorata mitä hulluimmalla paikalla! Ihanin juttu oli kuitenkin tuo Diseny-postimerkki, se ilahdutti kovasti :-) photo _MG_4891_zps5d856ed6.jpg photo _MG_4892_zps3e50e818.jpgHävettää myöntää, mutta mulla ei oo enää harmaintakaan hajua, että minne nämä postikortit olen lähettänyt :-D No, tämmöisiä on tullut postiteltua joka tapauksessa!

Olen myös saanut uuden kirjekaverin :-) Hän on siis norjalainen Katrina, jonka kanssa tutustuttiin Instagramissa. photo _MG_4862_zps76c4dc0e.jpg
Tässä on ensimmäinen "kirje", jonka hän minulle lähetti. Kaikkea söpöä oli mukana! Rakastan flamingoja, joten tuo kassi oli kyllä ihan nappivalinta. photo _MG_4863_zps4f0547bc.jpgVastauksena lähetin kirjeen mukana yllättäen kaikenlaista Muumi-hömppää, sillä hänen instan perusteella ne olisivat mieleisiä juttuja. Niiden lisäksi laitoin myös kiiltokuvia, nauhoja, kortteja, Studio Ghilbi -minikortteja ja muistilappuja. photo _MG_4865_zps917d047e.jpg
Tein hänelle myös tämmöiset korvikset hamoista. photo _MG_5078_zpsa8565d7e.jpgTänään sain vastauksena tällaisen ihanan paketin :-) Paketissa tuli siis kirjeen lisäksi teetä, suklaata, ihan hullun söpöt sukat, muistilappuja, kortteja kirjanmerkkejä ja kynä!

Sitten mulla oli vielä yksi vähän asiaan liittymätön juttu mistä halusin avautua. Mulla on siis aina ollut todella huono tuuri swappien kanssa. Oon swapannut huimat kaksi kertaa ja nämä kyseiset swapit sovin Postcrossingin kautta. Jouduin vähän pettymään molemmissa tapauksissa, sillä sain vastaukseksi lähettämiini kortteihin jotain aivan muuta kuin olin toivonut, vaikka itse ihan varta vasten tilasin näille tyypeille heidän toivomiaan kortteja. Liityin jokin aika sitten Swap-botiin toiveenani päästä sisälle tähän mahtavaan swappikulttuuriin, mutta mulla ei vaan riittänyt ymmärrys sen sivuston käyttämiseen :-D Jotenkin koko sivusto tuntuu ihan älyttömän sekavalta, joten suljin sen vaihtoehdon swappausjutuissa jo heti alkuunsa pois ja liityin sen sijaan Facebookissa ryhmään, jossa swappailtiin kortteja.

Rakastan Beatrix Potterin kuvituksia ja minua harmittaa ihan hirveästi, etten oo löytänyt mistään järkevällä hinnalla hänen kuvittamiaan kortteja. No, tuossa kyseisessä Facebook-ryhmässä sitten eräs tyttö tarjoutui swappaamaan juurikin noita Potterin kortteja ja olin ihan onnesta soikea! Sovittiin, että minä lähetän hänelle viisi Suomi-korttia ja viisi jotain kuvitettua korttia ja hän lähettää minulle 10 Potterin korttia. Koska Suomi-kortit on poikkeuksetta ihan jäätävän rumia, enkä sen takia koskaan omista niitä, niin tilasin sitten netistä ihan varta vasten niitä kamalia kortteja ja pistin tytölle oman osoitteeni menemään ja pyysin hänen osoitettaan, jotta voidaan vaihtaa kortit. Meni ehkä kaksi viikkoa, niin hän uppasi sinne fb-ryhmään jälleen kuvia Potterin korteista ja kirjoitti, että hei nämä on minun viimeiset Potter-kortit, swappaillaampas nyt pois - ja nehän oltiin jo varattu ja swapattu ennen kuin olin edes ehtinyt nähdä koko postausta siellä ryhmässä. Mulla ärsytti ihan hulluna, että olin taas nähnyt vaivaa, jotta vastaparini olisi tyytyväinen kortteihinsa, mutta sen sijaan hän ei sitten viitsinyt vaivautua edes ilmoittamaan ettei haluakaan swapata. Ja joo, se oli nähnyt kaikki ne viestit joissa pyysin sen osoitetta ja ilmoitin omani jne. Mulla kävi mielessä että olisin kirjoittanut sille jonkun thanks for nothing bitch -viestin, mutta päätin olla classy ja nielin kiukkuni.

Toinen tapaus sitten sattui heti perään instassa, kun eräs taiwanilainen halusi swapata kanssani. Olin aikaisemmista kokemuksistani oppineena tällä kertaa hieman skeptisempi, enkä rynnännyt suin päin tilailemaan kortteja, vaan sovitusti annoin hänelle osoitteeni ja odotin häneltä vastausta. Tyttö lupasi lähettää osoitteensa viikon päästä (????) ja yllätys yllätys, tätä osoitetta en sitten koskaan saanut :-D En oikeasti tajua, oonko jotenkin poikkeuksellisen huono-onninen vai liian epäaktiivinen swappiparieni kanssa? Onko teillä mitään hyviä vinkkejä mistä voisin löytää oikeasti kivoja ja luotettavia swappikavereita?

4 kommenttia:

  1. Itse swappaan lähes pelkästään swap-botin kautta ja siihen olen ollut ERITTÄIN tyytyväinen! :) Ihmiset ovat tosi mukavia ja kaikki sitä kautta tekemäni swapit ovat onnistuneet hyvin! Suosittelen harkitsemaan tuota paikkaa vielä uudelleen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle oli jostain syystä jäänyt sellainen kuva että swap-botin kautta swappaillessa on muutenkin tosi sattumanvaraista että millaista settiä sieltä tulee takaisin, mutta ehkä minun täytyy kumota ennakkoluuloni ja yrittää vaikka pari kertaa swappailla sitä kautta :-) Heti kunhan mulla on kärsivällisyyttä opetella käyttämään sitä sivustoa..

      Poista
  2. Itsellä on ollut PC:n kanssa melko hyvä tuuri ja kaikki on tullut, kuten sovittu (aivan kuten Instassa).. Ainoa mihin en oikein luota onkin sitten tuo Swap-bot (onnistuu siellä osa swapeista, mutta huonojen parien osuessa kohdalle, kuten useamman kerran kävi.........). Instassa kannattaa aina kurkata sen viestin laittaman kuvat ja varsinkin muitten ottamat kuvat siitä :) Se yleensä antaa hieman suuntaa kuinka luotettava henkilö on swappien kanssa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mullakin on just jäänyt sellainen kuva että swap-botissa se on aina ihan tosi paljon tuurista kiinni että mitä sieltä sitten tuleekaan ja oon lukenut kyllä monta pettynyttä blogipostausta epäonnistuneesta swapista :( Mutta ehkäpä löytäisin sitten Instasta jonkun kivan swappikaverin, siellä kyllä tuntuu usein ihmisillä kuitenkin olevan kiinnostusta swappaamiseen :) Kiitti vinkeistä!

      Poista