8. toukokuuta 2014

100 - Elämäni aakkoset

Hei kaikille ja anteeksi ihan kamalan pitkästä postaustauosta! Mulla ei missään nimessä ollut tarkoitus pitää mitään taukoja, mutta mulla on ollut niin jäätävä läjä kouluhommia ennen valmistumista, että minun oli ihan pakko saada kaikki asiat pois alta ja jättää joutavammat hommat sikseen. Olin tosi yllättynyt että mulle oli tullut lisää lukijoita tauon aikana, kiitos ja tervetuloa! Eniveis, tässä sitä nyt ollaan kera sadannen postauksen, viimeinkin :-) Kun en parempaakaan keksinyt niin päätin tehdä elämäni aakkoset -haasteen, joka vähän aikaa sitten pyöri muissakin blogeissa. Ennen kuin reilu vuosi sitten poistin kaikki yli 200 postaustani, niin olin silloin jo aloittanu tätä samaa projektia, tosin siten että omistin aina yhdelle aakkoselle ihan oman postauksensa. Se oli kuitenkin jokseenkin työlästä, joten mennäämpäs vähän tiivistetymmällä versiolla tällä kertaa. Taidan ihan suosiolla jättää pois sellaiset kirjaimet joista ei tuu mitään järkevää mieleen!

ENG: Hello and sorry for the lack of updates! I've had so many school things to do before my graduation at the end of this month that I simply haven't had enough time for updating my blog. I'm so happy that the most urgent things are now done and gone, so I can focus on blogging amongst other things again. I noticed that I've gained a few new readers during my break, so hello to you too and welcome to read my blog! As I promised, I figured something special for this 100th post of mine. Here you go, the alphabets of my life!

 photo 1_zpsf2917b75.jpg
A - Auto / Car Sen jälkeen kun sain ajokortin (elokuussa 2012) minusta on tullut ihan älyttömän laiska. Ihan hävettää myöntää, että 500 metrin matka kauppaan tuntuu aivan tuhottoman pitkältä ja tuskalliselta. Toisaalta siihen on syynsä: minulla on maailman paras auto. Ajelen vuoden 1987 Toyota Corolla DX:llä, toisin sanoen Booboolla. Se on vanha ja raihnainen, mutta en luopuisi siitä mistään hinnasta!
B - Brugge / Bruges Yksi minun lempielokuvistani on In Bruges. Näin sen ekaa kertaa keväällä 2011 ja täytyy sanoa, että se teki minuun vaikutuksen ennenkaikkea ihan mahtavana elokuvana, mutta myös siksi, että kyseinen kaupunki näyttää aivan upealta. Brugge olisi ehdottomasti yksi ykkösvaihtoehdoista, jos pääsisin än yy tee nyt johonkin matkalle.
C - CDt / CDs Mie oon niitä ihmisiä, jotka ei vaan suostu hyväksymään sitä, että kaiken saa nykyään digitaalisena ja että kaikki CDt ja DVDt sun muun on kuolevia formaatteja. Ei. Yhä edelleen tilaan ihan mielissäni levyt ja elokuvat ihan konkreettisiksi kopioiksi itselleni. Se, että näen netistä jonkun levyn kansitaiteen ja voin ostaa biisit mp3-tiedostoiksi itselleni, ei oo läheskään sama kuin se, että saan laittaa levyn soimaan stereoista ja hypistellä kansilehteä omin pikku kätösin. photo ygsi_zps4bf7b67a.jpg
D - David No minun parahin housupääni josta tykkään ihan hirmuisen paljon!
E - Eläimet / Animals Elämäni aikana meillä on kotona ollut kissa, koira ja kaksi sammakkoa. Kaikista parhaiten mieleeni on jäänyt meidän ihana pikku räksyttäjä, Elli, joka oli mulle maailman tärkein asia. Mulla on sitä ihan kamala ikävä joka päivä ja haluaisin sen niin kovasti takaisin. Tykkään kotieläinten lisäksi kovasti myös miekkavalaista.
F - Flanellipaidat / Flannel shirts Flanellipaidat on varmaankin maailman parhaimpia ja mukavimpia päällä, vaikka nyt viime aikoina niitä ei olekaan tullut enää hirveästi pidettyä. Mutta sanotaanko että noin kaksi vuotta sitten mutta ei ollut ikinä mitään muuta päällä kuin flanelleja.
G - Gary Preston Eli siis ihanaisen ihana ja komea Tom Ellis, joka sekoitti minun pääni kun joitakin viikkoja sitten ahmin kokonaiset kolme tuotantokautta Mirandaa. HUH-HUH. photo _MG_8771_zpse94b018d.jpg
H - Helsinki No tarvitaanko tähän edes sanoja? Siellä sielu lepää.
I - Iskä / Dad Mulla on maailman paras iskä joka on mulle ihan supertärkeä! Tykkään erityisesti iskän huumorintajusta, se on samanlainen aasi kuin minäkin, tietääpä kyllä keltä oon juttuni periny. Iskä on ollut aina tosi kannustava ja tukenut minua minun jutuissani ja myös minun kaverit tykkää meiän iskästä ja iskä minun kavereista :-) Nyt kun me asutaan vähän pitemmän välimatkan päässä toisistamme niin ei enää nähdä yhtä usein kuin ennen, mutta jokainen reissu iskän luo on mulle entistäkin tärkeämpi.
J - Juokseminen / Running Oon taas (hetkellisesti) saanut saliryhtmistäni kiinni ja kaikkein parasta salilla on se, kun jaksaa tehdä uuden juoksuennätyksen. Mulla ei oo erityisen hyvä kunto, joten on aina ilo huomata, kun kehittyy,
K - Kiinalainen ruoka / Chinese food Torniossa on maailman paras kiinalainen ravintola, Golden Flower, josta saa parasta ruokaa, 36 ilman sieniä, eli kanabambu ah nam! photo _MG_7960_zps4ed058fb.jpg
L - Luonto / Nature Voi Suomen luonto miten kaunis se onkaan. Ja kaunishan se on kaikkialla muuallakin. Jos minusta tulisi isona valokuvaaja, olisin satavarmasti luontokuvaaja. Ihan sama minne menee, niin luonto tarjoaa aina jotain uutta nähtävää ja koettavaa. Minun lempparijuttuja luonnossa on meri ja vuoret.
M - My Mad Fat Diary Minun uus lempisarja! Lisää voi lukea täältä. En oo aikoihin ollu näin koukussa mihinkään sarjaan ja katoinkin molemmat kaudet ihan parissa päivässä, vaikka ois ollut muutakin tekemistä kuten esimerkiksi oppari.. Aivan loistava!
N - Nipsu / Sniff Nipsu on Myyn ja Juksun lisäksi minun suosikki Muumi-hahmoja. Voin samaistua niin hyvin siihen sen pelkuruuteen ja rahanahneuteen, hahhah :-D
O - Opiskelu / Studying Mulla on aina ollut jokseenkin huono opiskelumotivaatio. Ennen yläastetta en ollut oikein löytänyt koulussa sitä omaa vahvaa ainettani ja sitten kun se löytyi, minusta tuli kamalan kilpailuhenkinen ja petyin ihan hirveästi jos olin jotakuta huonompi ja se lannisti vaan entisestään. Oon kyllä melko tunnollinen opiskelija ja teen kaikki jutut, mutta jätän kaiken aina viimetippaan!
 photo _MG_42772_zpsd71d9279.jpg
P - Piirtäminen / Drawing Molemmat minun vanhemmat ja myös siskoni Jenna on ihan älyttömän hyviä piirtämään. Kauan aikaa, varsinkin nuorempana, yritin aina päästä Jennan tasolle kaikissa töissäni ja sain pettyä karvaasti kun minusta ei tullukaan yhtä lahjakasta. Muutenkin piirtäminen ja muut taiteilut on jäänet hirveän vähälle viime vuosina, mutta haluaisin kovasti piirtää ja maalata taas vähän enemmän.
R - Ranuan eläinpuisto / Ranua Zoo Vaikka oonkin nykyään jonkin verran kaikenlaisia eläintarhoja ja vesipuistoja vastaan, niin en voi kieltää, ettenkö nauttis kesäisitä reissuista Ranuan eläinpuistoon. Oon käyny siellä pienestä lähtien tosi monena kesänä ja joka kerta se on yhtä kiva paikka. Eikä minua yhtään haittaa myöskään se, että eläinpuiston yhteydessä toimii Fazerin tehtaanmyymälä.
 photo _MG_4888_zpsaa6bd028.jpg
S - Suomen kieli / Finnish Tätä ois tarkoitus yrittää päästä lukemaan Tampereen yliopistoon ensi syksynä. Jänskättää pääsykokeet ääks.
T - Tornio Minun kotikaupunkini, josta oon iät ja ajat halunnu pois ja nyt kun tiedän että viimeistään syksyllä täältä lähden, kaipaan jo valmiiksi joitakin asioita. Ehkä mie oon vaan small town girl enkä muuksi muutu. Saapa nähhä!
U - Ulkomaat / Foreign countries Lähes kaikki ulkomaat on minulle ihan tuntemattomia siinä mielessä, etten oo missään koskaan käyny! Ruotsissa oon pyörinyt turvallisesti Haaparanta-Luleå-akselilla ja Tallinnassa oon käynyt pari kertaa. Toivottavasti tähän asiaan tulee pian muutos! photo _MG_9354_zps52dadafe.jpg
V - Vans Olin yläasteella vannoutunut Converse-tyttö, kunnes törmäsin Top Sportissa joskus Vanseihin. Siellä ne kökötti pikkuruisessa alelaarissa, minun ensimmäiset supertossuni. Ostin ruutukuosiset tyttöjen Vansit itselleni 20 eurolla ja empä ole sen jälkeen tainnut satsatakaan kuin yksiin uusiin Converseihin. Itseasiassa juuri myin kirpparilla neljät parit Converseja, jotta saisin itselleni ostettua uudet Vansit. Hehe. Niillä on vaan niin hyvä kävellä!
W - Wanhojen tassit / Prom Tanssit joita en siis koskaan tanssinut. "Lol jotku wanhat" oli minun mielipide tansseista, mutta kyllä kirpasi silloin the päivänä käydä kattomassa kun muut oli niin kauniina siellä tanssahtelemassa. No, penkkareita en sentään skipannut!
X - Xylocarp Kohta 0:06, ei lisättävää.
Y - Ystävät / Friends Mulla on ihan mahtavia kavereita joiden kanssa meillä on ollut tosi tiivis porukka jo monta vuotta. Tulee kyllä ihan hirveä ikävä kun syksyllä muutan pois. Nyyh! photo IMG_1732_zps8caa6a21.jpg
Ä - Äiti / Mom Minulla on ihana äippäliini jonka kanssa ollaan lähennytty viimeisten parin vuoden aikana tosi paljon (kun isosisko muutti pois hahaa). Juuri nyt minulle tuottaa suurta tuskaa se, että en oo löytäny äitille vieläkään mitään hyvää äitienpäivälahjaa! Ideoita?
Ö - Östra centrum eli Itäkeskus eli Itis! No mikäs sen hauskempaa kuin saapua metrolla kauas itään ja lähteä shoppailemaan ja sitten mennä aina väärälle puolelle metrotunnelia odottamaan sitä masiinaa kun pitäis lähteä takaisin keskustaan päin. Oi Helsinki!

Siinäpä minun aakkoset :-) Toivottavasti tykkäätte! Mulla oli muuten pari muutakin juttua vielä mistä piti ilmoittaa! Eli mulla on ihan hurjan paljon postailemattomia kirje- ja korttijuttuja, joten yritän väsätä niistä postauksen mahdollisimman pian. Toinen juttu oli sitten se, että seuraavan kerran kun postailen, tämä blogi kulkee luultavasti eri nimellä! Tiedän, tiedän, vaihdoin alleycatiin vasta puoli vuotta sitten. Minusta on kuitenkin alkanut tuntumaan, että se oli vähän tuulesta temmattu nimi ja nyt oon keksinyt sellaisen nimen josta tykkään ja joka on tarpeeksi typerä kuvastamaan minua. Sittenpäs näette!

ENG: I had a couple things that I also wanted to write about! First, even though I had a little blogging break, I didn't have a Postcrossing or letter writing break, so I'll try to post some cards and letters I sent and received last month. Second, I've thought of changing the name of my blog. I know it hasn't been long since I changed it to alleycat, but I just doesn't feel mine, so we'll try something new and hopefully permanent this time! Until then :-)

2 kommenttia:

  1. Olipa kyllä tosi kiva postaus! :-) Ja apua, onko siitä jo puoli vuotta kun vaihdoit blogin nimeä :-O Tuntuu että siitä on jo kauhean pitkä aika haha :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva kuulla :-) Haha juu onhan siitä jo aikaa kulunut! Toisaaltahan se on vaan hyvä että tuntuu että siitä on pitkä aika, eipähän vaikuta siltä että vaihtelen nimeä ihan alituiseen.. ;-)

      Poista