3. helmikuuta 2014

087

Eilen illalla otin käsittelyyni taas kunnon Postcrossing-urakan ja kirjoitin päätä huimaavat yhdeksän korttia :-D Mulla on ollut into kyseiseen hommaan hieman kateissa, varsinkin kun tammikuussa lähettämistäni viidestä tai kuudesta kortista vain kolme on mennyt perille, eikä yhtään ole tullut takaisin. Eilen kävin katsomassa sitten omaa profiiliani sivustolla, ja huomasin, että oon saanut takaisin kortteja kuusi enemmän kuin mitä oon lähettänyt. Minusta tuo systeemi on vähän typerä - selkeintä ois saada takaisin yksi kortti yhtä lähetettyä korttia kohtaan. No, tulipahan sitten vietyä tänään kunnon pino postilaatikkoon. photo _MG_4249_zps55139754.jpgJetoy-kortti lähti suomalaiselle, 14-vuotiaalle tytölle, jolle innostuinkin kirjoittamaan niin pitkästi ettei tila meinannut kortissa riittää. Valkovenäläinen nainen toivoi kuvia suklaaherkuista ja tämä olikin ainoa aiheeseen sopiva kortti, joka mulla oli! Yritin jossain välissä kuumeisesti etsiä kaikenlaisia herkkukortteja, sillä ne tuntuu olevan melko suosittu aihe postcrossaajien keskuudessa, mutta löysin vaan toinen toistaan rumempia kortteja.. Siinä meni siis viimeinenkin. Romanialainen nainen toivoi re-printejä vanhoista mainoksista, ja pitkin hampain luovuin tästä kortista! Minusta tuo on tosi hieno, toivottavasti vastaanottajakin tykkää. photo _MG_4257_zps75fddf25.jpgHollantilaisnainen toivoi kaikenlaisia eläinkortteja, ja itseasiassa tuo oli yksi ainoista mitä mulla oli. Oon melko varma, että nyt mulla ei oo enää yhtään "perus" eläinkorttia :-D Pitänee opintotuen tullessa korjata asia.. Italialaismies halusi kortin, jossa olisi kuva omasta asuinpaikasta. Tornio-kortteja on luonnollisesti aika hankala löytää, mutta kerroin miehelle etupihani näyttävän jokseenkin tuolta koko päivän kestäneen lumisateen jäljiltä. Portugalilaismies vaikutti olevan enemmän kiinnostunut postimerkeistä kuin postikorteista, joten lähetin pois yhden niistä korteista, jonka sain erään epäonnistuneen swapin yhteydessä viime syksynä. photo _MG_4259_zpsd6a45e06.jpgTaiwanilaisen tytön toiveet jäi mulle täysin mysteeriksi, koska hänen profiilinsa oli kirjoitettu kiinalaisilla merkeillä. Ja kyllä, olin liian laiska käyttääkseni Google-kääntäjää :-D Tosin sillä käännettäessä lopputulos olisi ollut varmasti jotain aivan muuta, kuin mitä kyseinen tyyppi on kirjoituksellaan tarkoittanut.. Israelilaisnainen halusi lintukortteja, joten lähetin hänelle tuollaisen ja yritin kämäisesti kääntää kortissa olevan runonkin hänelle. Tanskalaisnainen överitiukkoine vaatimuksineen sai hirvikortin.

Vaikka Postcrossing onkin viime aikoina hieman kyllästyttänyt, niin positiivista tässä oli se, että yhtään korttia ei lähtenyt Venäjälle tai Saksaan ja sain lähettää ensimmäiset korttini Tanskaan, Israeliin ja Romaniaan :-) Kiva, että tulee vähän jotain vaihtelua!

PS. Kiitos kovasti kaikista viime postaukseen tulleista kommenteista :-) Mukavaa ettei tarvitse ihan yksikseen täällä höpötellä!

4 kommenttia:

  1. Saanko kysyä, että mikä tuo käyttämäsi ihana fontti mahtaa olla nimeltään? (-:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saat toki, se on nimeltään Arsenale White :>

      Poista
  2. Mä en oo tänä vuonna lähettäny yhtään korttia! :D Ja silti mulla on saatuja 10 enemmän kuin lähetettyjä, joten varmaan jos lähettäisin pari niin en sais ite yhtään.. Jotenki tyhmä toi järjestelmä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis se mulla alkokin ihmetyttään että miks ihmeessä mulle ei tuu kortteja vaikka oon viime kuussa laittanu niitä ja sitte hoksasin että ahaa.. Mutta paljon fiksummaltahan se tuntuis että sais kortin kortista :-D

      Poista