29. elokuuta 2013

057

Jälleen olisi aika tarkastella viime kuun soitetuimpia biisejä, mutta since olen ollut niin laiska musiikinkuuntelija heinäkuussa ja elokuussa, niin päätin tehdä tällaisen heinä-/elokuun top 10 Qstock-special-listan. Ensi kuussa ei siis ole elokuun parhaat biisit-kymmenikköä tulossa, sillä nämä biisit ne on kyllä tämän kuun soineet. Aluksi oli tarkoitus myös kuvittaa tämä postauks Qstockissa otetuilla filmikamerakuvilla, mutta haettuani kuvat liikkeestä kävikin ilmi, että se olikin se Holgan filmi mikä oli mennyt pieleen, ei minun uskollisen Yashicani. Vaikkakin siinä oli filmi vähän kehnosti niin ei tulleet ihan kaikki Helsingin kuvat, mutta merkittävimmät silti. Qstockistakin on filmimateriaalia tulossa, mutta sitä filmiä mikä oli minun kamerassani en oo kuvannut vielä täyteen. Joten mennäänpä tällaisilla muuten vaan kesäisillä kuvilla.

 photo _MG_2712_zpsc362351e.jpg
No mutta voihan PMMP, joka vihelsi pelin poikki ihan väärään aikaan. Tai minä olen vaihtoehtoisesti tajunnut tämän bändin hienouden ja mahtavuuden ihan liian myöhään. Aina olen PMMPstä tykännyt, mutta ilmeisesti vasta kolme keikkaa puolen vuoden sisällä sai minut tajuamaan, että tämä pitää nähdä ainakin vielä kymmenen kertaa. Enkä edes liioittele. PMMP vetää vaan livenä joka kerta paremmin ja räjäytti kyllä minun Qstock-viikonloppuni heti alkajaisiksi ihan totaalisesti. Joku Raja on ollut jo useamman vuoden se the lemppari PMMPltä ja oonkin tainnut sen kuulla useamminkin livenä. Koko Show taas tarttui aika kivasti päähän vasta tällä keikalla ja oon kyllä vakaasti sitoutunut kuuntelemaan sitä vielä pitkään! photo _MG_2633_zps16c9f71b.jpg
Tämä bändi kertaa sata miljardia sydäntä! Voi että mitä mahtavuutta. Lähdin kattelemaan Satellite Storiesia ainoastaan kuullakseni Kids Aren't Safe In The Metron, mutta voi pojat että oli onni, että se biisi oli vasta toiseksi viimeinen. Tämä on kyllä parasta musiikkia Suomesta. Tämmöstä energiaa ja omistautumista keikkayleisöä kohtaan ei olis osannut edes toivoa. Mulla tulee Satellite Storiesista hieman mieleen Two Door Cinema Club, mutta tykkään kyllä tästä Suomen versiosta vielä enemmän!! Ihan mahtavaa. photo _MG_2688_zpsd69ab803.jpgHahaa, ettepäs päässeet vielä Satellite Storiesista. Kuunnelkaa vielä tuo ja sitten koko albumi ;-) Sitten eräs tämän listan henkilökohtaisista lemppareista: HEADPHONES!!!! En pysty edes sanoin kuvailemaan tämän kappaleen merkitystä mulle ja se hetki kun tajusin tämän alkaneen soimaan kun istuskelin vähän kauempana lavasta ja kuuntelin Disco Ensemblen keikkaa.. Oonkohan pitkiin aikoihin juossut niin lujaa? (Varmaan viimeksi Provinssissa vessalta YleX-telttaan kun David väitti Jonasin tulleen lavalle..) Sieltä meikä sukelteli läpi ihmismassan ja bailasin niin että tuntui. Hiton mahtava kappale ja vieläkin tulee kylmät väreet. Disco Ensemble on vaan niin upea rokkibändi että huh. photo _MG_2692_zpsd259ebfb.jpg
Sitten niihin minun keväällä hehkuttamiini Tefloneihin. Ootettiin niitä Riinan kanssa niin kovasti, mutta täytyy kyllä sanoa, että itse vähän petyin kun ne esitti enemmän vanhoja biisejä kuin uusia. Enpäs ollut niihin vanhoihin vaivautunut tutustumaan.. In Tolu jäi vaan soimaan päähän. Sitten eräs koko festareitten odotetuimmista bändeistä ainakin minun kohallani. Turmion Kätilöt oli kyllä niin huhhuh, että heti kun sinne telttaan astui niin se hikisten ja limasten hevareiden haju huumasi pään :--D Ei me niitäkään kauaa katottu, paitsi että oltiin kyllä ihan liekeissä Riinan kanssa kun kuultiin Tirehtööri, hahhah. Myös Pirun Nyrkki oli myös kiva kuulla livenä. photo _MG_2714_zpse50d7cb2.jpgMuistaako joku kun viime talvena tunnustin tykkääväni Karri Koirasta? No nyt voin kertoa että tykkään siitä noin tuhat kertaa enemmän! Vaikka PMMP ja Satellite Stories olikin kovia, niin ei jumaliste minkä keikan Karri Koira veti! Oli kyllä ihan huikea päätös koko festareille ja varsinkin keikan lopussa kun tuli ihan livenä my personal jams eli Mammat Riivaa, jota oon jo kuunnellut paljon ennen kuin julkisesti myönsin että Karri Koira on "ihan ookoo".. Myös yleisö oli kyseisellä keikalla ihan liekeissä eikä ihme. Jos on ikinä mahdollisuus niin kannattaa kyllä käydä kattomassa. Huh vielä kerran!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti