8. heinäkuuta 2013

050

Nyt ois taas tarkoitus rykästä ilmoille viime kuun kuunnelluimmat kymmenen biisiä, tällä kertaa vuorossa siis kesäkuu. Kesäkuussa tein mitä mainioimpia musiikkilöytöjä, kannattaa siis ehdottomasti tsekata nämä!

Tässäpä kaksi melkein samannimistä bändiä, joista ylempi on kyllä ehdottomasti enemmän minun mieleen, vaikkei toinenkaan lainkaan huono oo. The Soundin Heartland herätti minun huomion ihan kappaleen alusta, tämä on just niitä biisejä, joiden nimen haluaa tietää heti alkusointujen pärähtäessä ilmoille. Koko Jeopardy levy on oikeastaan tosi hyvä, tykkään tosi paljon! The Soundsin uusi sinkku Shake Shake Shake on jotenkin muuten vaan koukuttava. The Soundsilta kuuntelen tämän biisin lisäksi ehkä yhtä muuta kappaletta, eli muuten ei tule kamalasti kuunneltua, mutta tämä kappale saattaa ehkä houkutella tutustumaan vähän syvällisemminkin. photo _MG_2045_zps5a23ad4f.jpgTähän väliin sitten kaksi radiohittiä. Daft Punkia en kyllä muuten kuuntele, mutta kyllä se on tuo Pharrell semmonen miekkonen että ei tarvi ko pikkusen laulaa luikauttaa niin huvittaa kuunnella vielä seittemän kertaa sama kappale putkeen. Tosin tässä vaiheessa kesää tuo kappale alkaa olla jo niin moneen kertaan kuulokkeissa ja kaiuttimissa pyöriny, etten tiiä olenko enemmän ilonen vai ärsyyntyny sen kuullessani. Mutta Pharrell on ja pysyy Studio Killersin uusin sinkku Jenny taas on minun oma suosikkini kaikista bändiltä tähän mennessä ilmestyneistä sinkuista. Vaikka julkaisihan ne nyt (viimeinkin) ihan kokonaisen albuminkin, mutta siihen en oo vielä kamalan syvällisesti ehtinyt paneutua. Mainittakoon nyt vielä tämänkin bändin koukuttavimmasta asiasta nimittäin Teemu Brunilasta. Vaikkei oo enää The Crashia niin vähän uutta Teemua silti. photo _MG_2043_zps73444207.jpgEkan biisi löytyi The Last Of Us-pelistä. Ite en kyllä kykenis pelaamaan enkä edes juuri katsomaankaan sitä peliä, ei oo nuo zombit minun mieleen. Mutta onneksi satuin olemaan paikalla kun David aloitti tuon pelin pelaamisen, ois jääny välistä nimittäin ainakin yksi hyvä kappale. (Niille joita kiinnostaa niin oli se pelikin kuulema ihan hyvä.) Gustavo Santaolalla ei ole ihan mikä tahansa turha setä muutenkaan, onhan se sentään säveltänyt muusikit minun lempielokuvaani, Brokeback Mountainiin. Sanoinkin Davidille just ennenkuin säveltäjän nimi ilmestyi ruutuun että kuulostaapa muuten ihan Santaolallalta! Toinen kappale taas on vanha, mutta mulle uusi. Oon kuunnellut tosi vähän Velvet Undergroundia aikaisemmin, ainoastaan Junon soundtrackin muodossa (eli yhden biisin verran). Tässä kappaleessa on kivat itämaiset vibat. photo _MG_2046_zps13b76dcc.jpgLast.fm suositteli mulle joskus Moi Capricea, sillä se lupasi sen olevan samankaltaista kuin Mew. Noilla kahdella bändillä ei kyllä loppujen lopuksi ole minun mielestä kauhean paljon muuta yhteistä kuin se, että ne tulee molemmat Tanskasta. Tykkäsin Moi Capricesta silti, mutta ärsytti kun en voinut kuunnella sitä kuin vain Youtubesta. Nyt, toista vuotta myöhemmin, mulla on viimeinkin The Art Of Kissing Properly-levy iPodissa ja se on hyvä! Lemppari on The Town And The City - ihka ensimmäinen minkä bändiltä kuulin. Can't Hold Us, another radiohitti mikä kuulostaa ihan kivalta. Tosin viime päivinä se on ollut enemmänkin mulle enemmän korvamato kuin mikään soittolistabiisi, asoighdsjhkrlgh! photo _MG_2042_zps9ccdd073.jpgJa sattuneesta syystä myös nämä kaksi kappaletta päätyi minun kesäkuun soittolistalleni. Kaks upean dynaamista ja mahtavaa kappaletta, joista toinen, eli Repeaterbeater, jäi valitettavasti livenä kuulematta. Joka tapauksessa, en oo ihan varma oonko ikinä fiilistelly Mewiä niin hermostuneissa tunnelmissa kuin ennen keikkaa? Tai sen aikana? Huhhuh ihan mahtavaa. Nämä kaksi kappaletta on varmaan parhaimmat joilla tuun ikinä soittolistani päättämään. Værsgo!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti