8. huhtikuuta 2013

038

Olisi taas vuorossa katsaus viime kuun soitetuimmista kappaleista. Kuvituksena tällä kertaa erään sunnuntain muuttorumbaa (melkein 19 vuotta oon asunu samassa talossa ja kaikki minun tavarat mahtui kolmeen pahvilaatikkoon vaatteet mukaanlukien?), Kinder-munasta tullut päävoitto, erään kortin tekstipuoli jonka sisällöstä puolet jäi mulle mysteeriksi melko kryptisen käsialan vuoksi ja projekti kirjelaatikon siivous. photo _MG_1263_zps29132755.jpgHigh Highsiin törmäsin ihan vahingossa youtubessa. Olin kyllä myyty ihan välittömästi, ihan reilusti paras kappale pitkään aikaan. Kipusipa tämä kappale heti iPodissakin 25 soitetuimman kappaleen listalle. Ilmankos, tosi kaunis biisi on. Toinen kappale taas on vanha tuttu viime vuodelta ja ellen ihan väärin muista, niin youtubessa taisi tulla vastaan tämäkin (tosin pieni kutina on, että olisin sen jostain muualta bongannut, mutta väliäkös tuolla). Kuuntelin viime vuonna tätä tosi paljon nimenomaan maaliskuussa, muistan kun hiihtolomalla Ylläkselle mennessä ja sieltä tullessa tämä soi repeatilla, samoin kuin Muonion reissulla. Ai, ai. Viime vuonnakin linkitin tämän blogiini ja mainitsin silloin, että mulle tulee tästä pienet Joy Division-vibat. Tulee yhä edelleen. Mahtavaaaaa. photo _MG_1260_zps0794e0d8.jpgDisclosure löytyi mistäs muualtakaan kuin UMAsta! Jokunen viikko sitten tämä siis soi Venlan tehona YleX:llä. Eka olin vähän että joo ei kiitos mutta oikeastaan heti toisella kuuntelukerralla tuli semmonen "hei tämä oli tämä kiva biisi!" ja tässä sitä nyt ollaan. Crystals Castlesin Baptismia tulee kuultua ja kuunneltua paljon jo pelkästään sen takia että se on mulla soittoäänenä.. Mutta tykkään tosi paljon Crystal Castlesista, vaikka vei kyllä oman aikansa tottua niiden musiikkiin. (Ekan kerran kun kuuntelin Crystal Castelisn Vietnamin, meinasin saada paskahalvauksen kun se lauluosuus starttasi niin arvaamatta). Harmittaa kovasti, etten pääse kesällä kattomaan, mutta ehkä joskus toiste. Crystal Castles on muutenkin sellanen mahtava bändi, että aina suosikkikappaleita kuunnellessa tulee kylmät väreet. Siis joka kerta. photo _MG_1253_zps26212fe3.jpgJurekin Mietin Elinaa on aivan ihana. Ekan kerran tämän kuultuani olin vähän epäileväinen, mutta kertosäe jäi kyllä tosi hyvin päähän soimaan ja nyt tätä paljon, paljon enemmän kuunneltuani voin vain todeta että sanat on aivan hullun hyvät. Ja väistämättäkin tulee yksi ihanin kaupunki tuosta kappaleesta mieleen. Toinen suomalainen huippubiisi on Disco Ensemblen uuden levyn en tiedä monesko sinkkubiisi, mutta oikein hyvä tämäkin. Olen kyllä uuteen levyyn ehkä vähän pettynyt, sillä ootan aina jotain yhtä mahtavaa kuin Headphones, mutta en tiedä pystyykö Disco Ensemble siitä enää parempaan. Mutta kuuntelemisen arvoinen on ilman muuta! photo _MG_1250_zps4594a32f.jpgMinun oli tarkoitus linkittää tähän Elokuun Avautuu-biisi (se biisi siitä Koskenlaskija-mainoksesta), mutta sitä kun ei vielä Youtubesta löydy ja Spotify-palkin linkittäminen olisi rikkonut kokonaisuuden, niin eipä sitten! Joka tapauksessa, oi Elokuu. Viime kevään ja kesän radiohitit tältä poppoolta oli kyllä ihan mahtavia, mutta tästä biisistä tykkään vielä enemmän. Inhoan sanaa "letkee", mutta tämä musiikki on mulle sitä juurikin sanan varsinaisessa merkityksessä. Ai että. Tears For Fears on kyllä täysin eri luokkaa edellisen kappaleen kanssa. Jälleen kerran leffan soundtrackilta bongattu huippu musiikkilöytö, oikeasti kuunnelkaa niitä soundtrackeja. Tämä siis löytyi Donnie Darkon loistavalta soundtrackilta ja viime kuussa taisin kuunnella sitä varmaan jokaisella työmatkalla. Inhoan myös sanaa "diggailla", mutta tätä kyllä diggailen. photo _MG_1258_zps91e386f7.jpgNo enpä ois ihan heti uskonut sen päivän koittavan, että Karri Koira päätyy minun soittolistalleni, mutta näimpä kävi. Eräänä päivänä muutama viikko sitten kun eksyin Keminmaahan työkeikalle ja Karri Koira rupes laulaan ja olin eka ihan että eii ja sitten kun lauloin ihan täysillä kertosäettä mukana niin olin että joo. Ja sitten yhtäkkiä se levy oli mulla iPodissa? Ja oon parhaimmassa tapauksessa menossa kesällä kattoon Karri Koiraa? Mitä just tapahtui? Ja viimeisimpänä muttei suinkaan vähäisimpänä, mitä olisikaan enää soittolista ilman Tefloneita? Harmittipa kyllä pikkusen etten päässy työharjoittelun takia kattomaan Ouluun viime viikolla Teflon Brothersia. Ehkä ens kerralla. Päästään Riinan kanssa krebaileen. Inhoan tuotakin sanaa. Mutta tykkään Teflon Brothersista. Kuunnelkaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti